Alive and kicking!

Å jag som trodde att bloggen rullade på som vanligt, fast utan min entusiastiska anda och kämparglöd!!

Men icke sa nicke. Men nu får ni här ett exklusivt inlägg i högform, med spetsade meningar, som liksom bara flödar ur mig på ett inspirerande sätt, som kan få vem som helst att finna ro och lust till allt!

Nääääää!


Men i alla fall. Alexandra vid tangentbordet! Och här har det inte hänt mycket på senaste med vikten eller måtten. Jag står lika stilla som en väldigt stor sten nergrävd till hälften i marken! Händer ingenting! Men jag kan inte påstå att jag är på bästa bantningshumör eller har en glöd i mig som ger mig krafter! Kan inte påstå att jag ger allt! Jag har ändrat en del med mat och motion senaste halvåret, och nu står jag bara still. Jag går inte upp i vikt, det är det viktigaste just nu!

Jag måste försöka involvera min sambo mer i träning/mat mm. Han är bra på att pusha mig, men då måste han veta först att han ska pusha på mig! (Ja, han är ju MAN, man måste grundligt förklara allt för honom, inte bara förvänta sig hjälp. Vad trodde ni?!) =)

Till nyår gjorde vi ett träningsschema som vi följde slaviskt i flera veckor. Då minskade mina mått gansla mycket, men sen ebbade det ut till att inte följas alls. Schemat ligger orört sen länge tillbaka i en låda i ett skåp jag har här hemma. Lite tragiskt är det ju, jag vet ju det! Men det var inte ROLIGT! Träning måste vara ROLIGT om jag ska klara av det en längre period! (Vem vill göra nåt tråkigt liksom?!)

_________________________________________________

Angående min gastric bypass-operation. Den kommer bli av som jag tidigare skrivit, i september troligtvis. Jag fick IDAG reda på att dem inte alls kommer att ha sommarstängt hos kirurgen, utan operera 2-3 patienter per vecka under sommaren. Vilket betyder september för mig, istället för oktober =) Nice va? Det betyder också att jag kommer börja med flytet (very low calorie diet, med modifast) i Augusti. Jag känner att jag tog semester från jobbet alldeles perfekt i år, från midsommar och ett par veckor framåt!

_________________________________________________

Imorrn (läs idag eftersom klockan är över 12) är det lönedags, och jag ska dra med mig min sambo till Kista galleria imorgon. Tänkte köpa ett par nya jobbarbyxor. Alla går sönder förstår ni, på insidan av låren, skavs de sönder eftersom mina breda lår hela tiden ligger o skaver mot varandra. Och man kan heller inte laga ett par byxor hur många gånger som helst. 2 gånger kan man kanske laga, men sen är det dags att köpa nya! Ska banne mig inte köpa nåt annat klädesplagg än det. För ska jag gå ned kanske 50-60 kilo tills nästa sommar kommer jag ju bara få kasta eller sälja alltihopa!

Fick nu en lysande idé!!! Kanske att man ska köpa sig ett plagg i en mindre storlek, och ha som mål att komma i det tills typ, min 25årsdag? Eller nästa sommar? Ohh vilken strålande idé! Im a genious!

Nu hörrni ska jag sova. Mot min vilja!! Är inte trött, men kan inte fortsätta vända på dygnet såhär, inte bra på nåt vis!!

Puss o kram på er!! /Alexandra

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Hej min gumma. Vad kul att det blir tidigare operation. Skönt att få det gjort! Hur länge får du ligga kvar på akademiska sen då? Jag ska hälsa på dig då! Kram älskar dig! ...mamma

2011-05-25 @ 13:36:42
URL: http://brunettgundasblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0