Shoppa underkläder är sådär om man är kraftig...

Hej hallå på  er! Alexandra här! =)

En onsdag fylld av händelser. Eller ja, dagen var lugn, satt mest inne (det spöregnade ute), men kvällen var kul! Min sambo kom hem vid 15:50, bytte om , fixade sig lite, sen gick vi o hämtade bilen. (Brukar låna en bil när jag jobbar.) Maten idag blev förresten först hårdmacka med kalkon och tomat på , sen nudlar o wokgrönsaker till lunch.

Sen åkte vi till Täby centrum! Ändrade oss på vägen till Kista, så det blev täby ist =) Gick i affärer. Jag behövde som jag skrev igår, jobbarbyxor. Köpte ett par svarta mjukisbyxor (men dom är ganska tighta, och snygga för att vara mjukisar.) på Kappahl, 299kr. Älskar dem! Man ka ha dem till allt och till i stort sett alla tillfällen, men jag har dem främst på jobbet =)

Sen så hade jag ett presentkort på Change, så var tvungen att gå in där o kika. Herrrrrrrejesus va med fina underkläder... Lite svårt att hitta rätt storlek bara. Jag har redan 2 BH:ar därifrån, som ingår i deras "basic"serie. Men nu fick jag hjälp av expiditen, och hittade faktiskt en jättefin lilla spets-bh! Fanns inte min storlek, men ökade på en storlek i kupan och minskade en på ryggomfånget, satt som en smäck! Sen var det det där med att hitta trosor som passade till... Expiditen var jättehjälpsam, och tog fram massa olika i samma serie som BHn, men storlekarna var väl sådär... Dem såg stora ut, och hon sa "men dem dääär får du på dig! Det ser jag!" Är hon bara snäll eller menar hon det verkligen tänkte jag... Men jag provade dem, och fick på mig dem, men hur sköna var dem då? Nja ingen hit direkt. SKITSVÅRT att hitta stora, snygga underkläder. Vill man som överviktig ha underkläder som passar så är Kappahl bäst faktiskt. Men nej det blev inga trosor. Största storleken var 48. Man ska inte tränga på sig ett par bara för att. Då får det vara. Att inte fler butiker gör större storlekar, som passar alla... Lite besviken blir man ju om man hittar en fin BH, men inga trosor passar =( Jaja, det är jag van vid...
(Lär väl bli bättre sen, men då har man väl riktiga hängtuttar, så då hittar man ingen BH istället.) =)


Efter shopping åt vi på burger king, jag åt faktiskt en sallad, jättegod! O drack cola till (mindre nyttigt...). Men fasen va gott det är med kall cola när man är törstig!! =)

Sen åkte vi hem, och storhandlade. Vilken pers.... Men det tog 45 minuter, och så blev man 1200kr fattigare ;) Men nu har vi också mat för ett par veckor, och hygienartiklar o toapapper o lite annat!

Nu ska jag kolla klart på grand designs, sen är det big brother! Kollar ni på det?

Puss o Kram!! /Alexandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0